REGULAMIN PUBLIKACJI W CZASOPIŚMIE ART OF DENTISTRY
1. Czasopismo „Art of Dentistry” przyjmuje do druku prace poglądowe, naukowe, przeglądowe i poradnikowe z zakresu współczesnej stomatologii oraz opisy przypadków. Ponadto czasopismo publikuje sprawozdania i materiały ze zjazdów naukowych, komunikaty o planowanych kongresach i zjazdach naukowych, spostrzeżenia i doświadczenia z praktyk własnych stomatologów.
Redakcja kwartalnika „Art of Dentistry” informuje, że główną wersją czasopisma jest wydanie elektroniczne.
2. Prace można nadsyłać drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Do każdej pracy należy dołączyć oświadczenie stwierdzające, że:
• praca nie była publikowana ani nie została złożona do innej redakcji;
• praca została zaaprobowana przez wszystkich współautorów i kierownictwo ośrodków, w których powstała;
• autor (autorzy) zgadza (zgadzają) się na automatyczne i nieodpłatne przeniesienie wszelkich praw autorskich na Wydawcę w momencie zaakceptowania
materiałów do publikacji;
• ujawniono wszelkie źródła finansowania
oraz recenzję, jeśli praca została recenzowana.
Oświadczenie powinno zawierać również informację jaki jest wkład poszczególnych autorów w powstanie publikacji.
Oświadczenie autora ma na celu przeciwdziałaniu praktykom „ghostwriting” i „guest authorship”, które są przejawem nierzetelności naukowej.
Formularz oświadczenia jest dostępny na stronach: http://www.art.asmedia.com.pl/pl/materialy-dla-autorow/224-oswiadczenia-autorow-pl; http://asmedia.com.pl/dla-autorow/oswiadczenia-autorow
3. Objętość prac oryginalnych i klinicznych nie powinna przekraczać 10 stron maszynopisu (łącznie z tabelami i rycinami), poglądowych - 12 stron, a kazuistycznych - 6 stron.
4. Prace przyjmowane są w języku polskim i angielskim. Zalecane jeststosowanie standardowych edytorów tekstu i czcionek o rozmiarze 12 punktów.
5. Prace kliniczne powinny pozostawać w zgodzie z zasadami teoretycznymi zawartymi w Deklaracji Helsińskiej. Autorzy prac klinicznych i doświadczalnych powinni nadesłać wraz z maszynopisem pisemną zgodę Komisji Etycznej swojego regionalnego ośrodka akademickiego.
6. W pracy nie należy podawać nazwisk oraz numerów identyfikacyjnych (np. historii chorób), które mogłyby doprowadzić do rozpoznania pacjenta i naruszenia tajemnicy lekarskiej. Fotografie muszą być przygotowane w sposób wykluczający rozpoznanie pacjenta, chyba że wyrazi on na to pisemną zgodę. Reprodukcja tabeli lub ryciny z innej pracy lub czasopisma może być załączona wyłącznie za pisemną zgodą właściciela praw autorskich (na ogół wydawcy). Należy dołączyć pisemną zgodę na druk fotografii i rycin.
7. Układ pracy:
Strona tytułowa. Powinna zawierać: tytuł pracy (polski i angielski), imiona i nazwiska oraz stopnie naukowe wszystkich autorów, nazwę instytucji i kierownika, z której pochodzi praca, imię i nazwisko autora odpowiedzialnego za korespondencję z redakcją (adres, numer telefonu i adres e-mail). Ponadto należy umieścić informację o grantach, innych źródłach finansowania i oświadczenie o konflikcie interesów lub braku konfliktu interesów.
Streszczenie (polskie i angielskie) powinno zawierać od 150 do 250 słów. W streszczeniu pracy oryginalnej należy wyodrębnić cztery akapity zatytułowane:
• wstęp,
• materiał i metody,
• wyniki,
• wnioski.
Pod streszczeniem należy umieścić od 3 do 10 słów lub wyrażeń kluczowych (angielskich i polskich).
Tekst. Prace oryginalne należy podzielić na następujące części:
• wstęp,
• materiał i metody,
• wyniki,
• dyskusja,
• wnioski,
• literatura.
Literatura. Poszczególne pozycje piśmiennictwa muszą być podane w takiej kolejności, w jakiej są cytowane w tekście pracy, w której zaznaczać je należy nawiasami kwadratowymi: [1]. Nie należy używać automatycznego numerowania przypisów edytora tekstu, gdyż komplikuje to pracę redakcyjną.
• W wypadku cytowanych książek należy wymienić: nazwiska autorów, tytuł, miejsce wydania, wydawcę, rok wydania, numer strony początkowej i końcowej. Powołując się na treść rozdziału książki, należy podać: nazwisko autora, inicjały imion, rok wydania, tytuł rozdziału, nazwisko autora (redaktora) książki, inicjały imion, tytuł książki, wydawcę, miejsce wydania, przedział stron.
• W wypadku cytowanych czasopism należy podać: nazwiska autorów i pierwsze litery imion, tytuł pracy, tytuł czasopisma (skróty tytułów czasopism powinny być zgodne z Index Medicus), rok wydania, tom (cyframi arabskimi), numer strony początkowej i końcowej.
• Dopuszczalne jest podawanie źródeł internetowych, ale jedynie z uznanych i recenzowanych witryn, z podaniem nazwisk autorów, pełnego tytułu witryny i adresu URL. Redakcja zastrzega sobie prawo usunięcia niewiarygodnych i błędnie cytowanych pozycji piśmiennictwa i ich kontekstu z pracy.
• Tabele, ryciny, fotografie Zalecany format przygotowania rycin i fotografi: tiff, jpg, rozdzielczość 300 dpi; Nie będą przyjmowane ryciny w niż zej rozdzielczości, jak też wstawiane do edytora MS Word. Ryciny i fotografie powinny być opisane (autor, tytuł pracy, nr arabski ryciny, podpis, oznaczenie góra-dół ryciny). Na osobnej stronie należy zamieścić spis tytułów rycin z ewentualnymi objaśnieniami. Miejsce umieszczenia tabel i rycin w tekście powinno być zaznaczone ołówkiem na marginesie pracy. Materiały ilustracyjne poprzednio publikowane należy zaopatrzyć w pisemną zgodę Wydawcy na ponowną publikację.
Do tworzenia wykresów zalecane jest użycie programu Microsoft Exel – wszystkie wersje.
8. Autor otrzymuje bezpłatnie dostęp do wydania elektronicznego „Art of Dentistry”.
9. Redakcja czasopisma zastrzega sobie prawo do redagowania nadesłanych materiałów, tj. skracania artykułów, nadawania własnych tytułów i śródtytułów,
dzielenia większych materiałów na części.
10. Procedura recenzowania publikacji uwzględnia zalecenia Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Na stronie http://www.art.asmedia.com.pl/pl/rada-naukowa. zamieszczona jest lista recenzentów współpracujących z redakcją „Art of Dentistry” oraz procedura recenzowania.
11. Czas oczekiwania na wstępną ocenę manuskryptu wynosi ok. 10 dni, a średni czas procedowania manuskryptów wynosi 30 dni.
12. Redakcja nie pobiera opłat za złożenie i publikację manuskryptu.
13. Część artykułów publikowanych w czasopiśmie może być zamieszczona na stronie internetowej www.asmedia.com.pl lub w pozostałych periodykach wydawanych przez Wydawnictwo AS Media, dlatego złożenie artykułu do druku w piśmie rozumiemy jako wyrażenie zgody na ewentualne rozpowszechnienie za pośrednictwem Internetu lub w wydawnictwach Wydawnictwa AS Media.
14. Przesłane materiały pozostają w dokumentacji redakcji.
15. Prace i wszelką korespondencję prosimy kierować pod adres: e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Wydawnictwo AS Media, ul. Tymiankowa 23, 40-750 Katowice.